Wednesday, November 18, 2009

5.hét: Kincses könyv


Sajnos ezúttal sem emlékszem, hogy pontosan hol is láttam ezt az ötletet. A könyvecske címe eredetileg "Busy Book", és kincses könyvnek fordítottam, mert Zsófinak minden, amit szeret "kincs". Szóval a lényege: mindent belevarrni egy textilkönyvbe, amit szeret a baba: csatok, lakatok, zipp-zárak, stb. Ez, amit Zsófinak csináltam, csak itthon talált anyagokból van, egyedül a lakatot vettem hozzá, úgyhogy olcsó ajándék, és az ember minden kreativitását kiélheti rajta, valamint jól tesztelhető a varrógép összes funkciója is :) Most lett csak kész, úgyhogy cérnák lógnak belőle mindenfelé, még el kell dolgozni.

Egész gyorsan készül: külön-külön meg kell csinálni a lapokat, ízlés szerint kerettel vagy anélkül, majd béléssel, egymással szemben összevarrni őket. Az én könyvem 8 oldalas, 4 lapból áll.
Az első lett a csatolós, lakatos rész, vele szemben pedig a zsebekbe lehet kincseket dugdosni:


A következő oldal nagy kedvenc a tépőzáras formákkal, de a "pénztárcát" is szereti a zipp-zárral, kártya tartó tasakokkal, és toll/fogkefe tokkal:
Az utolsó oldalakon pedig legombolható virágok, meg egy fűzögetős katica lett:


6 comments:

  1. A béna kezdő kunyerál: a könyv lapjait hogyan varrod össze? Hány és mekkora darab?
    Mert ez valami eszméletlen, nekem nagyon nagyon tetszik, legszívesebben azonnal nekiugranék egy ilyen elkészítésének! De visszafogom magam és okos kézimunkázó módjára szépen meg fogom tervezni, de azt már most;)

    ReplyDelete
  2. De örülök, hogy tetszik!
    Hát, a "kötést" nehéz volt kitalálni. Én a keret anyagából vágtam csíkokat, és azzal varrtam össze a lapokat, kettesével, meg az egészet is egyben. Nehéz elmondani :( Ha nem sikerül, papírból jkivágom és fotózom, jó?
    Tervezés jó ötlet, én nem nagyon csináltam, a legnagyobb része a netről van, oldalanként úgy 1 óra megvarrni.

    ReplyDelete
  3. Én szerintem kézzel fogom megvarrni, nekem az még egyenletesebb, mint géppel teperni ilyen munkán.
    Azért terveznék még, hogy ne koppincsoljam a tiédet, de természetesen fogom;) De még keresek mást is.
    A papíros tutoriált szerint csináld meg, biztos vagyok benne, hogy másnak is jó szolgálatot fog tenni.

    ReplyDelete
  4. Tündi, ez fantasztikus! Ha még be tudom zsúfolni valahova, én is csinálok ilyet Saminak! A papíros ötletet meg én is támogatom:) És még egy kérdés: kitömted valamivel a lapokat? Mivel?

    ReplyDelete
  5. Ili! A lapokat ilyen bélbelő anyaggal béleltem, nem tudom pontosan, mi a neve. Talán flíz. Méterre lehet venni, érdemes vastagabbat, mert mosástól, vasalűstól összelapul. Olyan vatta-szerű anyag.

    ReplyDelete
  6. Ili! A lapokat ilyen bélbelő anyaggal béleltem, nem tudom pontosan, mi a neve. Talán flíz. Méterre lehet venni, érdemes vastagabbat, mert mosástól, vasalűstól összelapul. Olyan vatta-szerű anyag.

    ReplyDelete