Friday, December 18, 2009

10. hét: Lámpaernyő zeneszeretőknek

Azt hiszem, ezt pont nem karácsonyi ajándéknak készítettem, de szerintem nagyon jó annak is. (És nem olyan időigényes, mint a gyöngy nyakék.) Egyébként a régi zongorakísérőm termében láttam ilyet, aztán a magam feje után megcsináltam. (Azóta a zongorakísérőm átpártolt a lakberendezéshez.)


Néhány tipp:
- Szép, halványsárgás papírt használjunk!
- Egy átlagos lámpához 2-3 A4-es lap kell.
- Ha normálisan állítva másoljuk/nyomtatjuk rá a kottát, mindkét lapot félbevágva (A5-ös méretűekre), 3 vagy 4 darabot illesszünk egymás után,
- ha kicsinyítjük, és fektetve 2 hasábba nyomtatjuk, akkor is csak kb 15 cm széles csíkot vágjunk le!
- Válasszunk úgy kottát, és igyekezzünk úgy másolni/ szerkesztgetni/ nyomtatni/ vagdosni, hogy minél kevesebb fehér rész maradjon!
- Érdemes előre bejelölni, hol akarunk hajtani, vagyis a lap két szélén azonos (1-1,5 cm-es) közöket bejelölni, hogy ne csússzanak szét a hajtások,
- így egy irodai lyukasztós bigyóval egyszerre több réteget is kilyukaszthatunk a szalagnak.
- A darabokat ragasztás nélkül is egymás után fűzhetjük átlapolással.
- Az alaplámpa nagyobb barkácsáruházakban 1000 Ft körüli áron is beszerezhető, utólag az alját pl szalvétatechnikával is díszíthetjük.

1 comment:

  1. Több éve ,kilukasztva lapul egy hasonlóm a fiókban.Már el is felejtettem,hogy szalag kell bele.:)
    Befejezem lassan.:)

    ReplyDelete