Sunday, October 18, 2009

1. hét: Tászli (gyöngy nyakék)

Nem annyira ötletes és szintén Praktika magazin (2007/11), de a befektetett idő és a szükséges kézügyességhez képest nagyon szép az eredmény. Több napon át készült a szabad órákban (amiből viszonylag sok volt, mivel egy baleset miatt 4 fal közé kényszerültem), összesen úgy 10-20 óra alatt.
Sokat segített a magazin ötlete, hogy egy darab filcen dolgozzunk, amit én beletettem egy dobozfedőbe, így tényleg könnyen lehetett a tűre szedni a szemeket. Kulcsfontosságú a jó minőségű gyöngy. A legeslegszabályosabbak a japángyöngyök, én a Gyöngykuckóban vettem őket (Toho kásagyöngy 15/0 1,5mm átmérőjű), de lehet tőlük online is rendelni. Az eredeti tászli a Gyöngyszalon nevű műhelyben készült cseh gyöngyökből, amiből én szabályosat csak ott láttam. Ott lehet kapni többféle sablont is. A középső részbe Swarovski kristálygyöngyöt vettem, de nem találtam pont jó méretet (3mm), így kicsit szabálytalan lett, de nyakban ez nem feltűnő. Kicsit eltértem még a leírástól abban, hogy nem cérnára, hanem "átlátszó cérnára", azaz valami nagyon keskeny damilra fűztem a gyöngyöket, ami egyébként szintén kicsit szakadós, és nem annyira lágy így a nyaklánc esése, de azért nem olyan merev, mint a damil, szóval nekem pont megfelelt.

Egyébként Anyukámnak készült egy sötétlila ruhához tavaly Karácsonyra.

No comments:

Post a Comment