Sunday, December 19, 2010

Íróasztalra

A nyár végén készítettem ezeket az íróasztalra való fa dolgokat, de most eszembe jutott milyen jó ötlet karácsonyi ajándéknak! Először is be kell szerezni hozzá fa ceruzatartót, dobozkát, irattartót.. ilyesmiket, amiket az íróasztalra lehet tenni és hasznos is. Én sok keresgélés után hobbiboltban találtam ilyeneket. Kerestem hozzá levélmintás szalvétákat, mert fiúnak készült a dolog. Végül is sokféleképpen lehet díszíteni, nekem az tetszik ha ugyanaz a minta végigfut több helyen, így olyan, mint egy készlet.

Sajnos közben nem fotóztam, így csak leírni tudom a készítés menetét. Kivágjuk a szalvétából a mintát és lehúzzuk a legfelső - színes réteget. Ráfektetjük az adott felületre, és az egyik szélétől indulva átkenjük ragasztólakkal. Én fényesre száradó decoupage ragasztólakkot használtam. Puha ecsettel jó csinálni, de aki egyszer kipróbálja, hamar rájön melyik fajta a legjobb ehhez. Vigyázni kell, mert az átnedvesedett szalvéta kicsit nyúlik és könnyen szakad. Mikor megszáradt, átkentem az egészet selyemfényű lakkal, hogy az egész fa tárgy le legyen kezelve. Nem lett nagyon fényes, csak olyan kellemesen sima.

3 comments:

  1. Ó,nagyon köszönöm!!!!!!Olyan nehéz az egyik fiamnak kitalálni bármikorra is ajándékot,de ez nagyon hasznos és szüksége is lenne rá-szerintem....
    Megpróbálom.Boltba már nem megyek, mappatartóm van, ceruzatartónak pedig konzervdobozt fogok dekupálni.

    ReplyDelete
  2. Ezek nagyon jó ötletek, tök jól néznek ki!!:)

    ReplyDelete